ПРЕДМЕТ ДИСКУРСУ – СОЦІАЛЬНО-ГУМАНІТАРНІ ПРОБЛЕМИ

На базі Дніпропетровського національного університету ім.Олеся Гончара відбулася V Всеукраїнська науково-практична конференція “Сучасні соціально-гуманітарні дискурси”, де обговорювалася низка проблем: політичні науки в Україні та світі, зовнішня політика України та міжнародні відносини, досягнення філософії та культурологія, проблеми та перспективи історичної науки в Україні, соціологія та соціальна робота, регіонознавство та краєзнавчі дослідження. Для вивчення означених проблем було сформовано три тематичних секції. Актуальні питання аналізували члени секції “Політичні інститути і процеси в Україні та світі”: сучасні теорії політичного протесту, безпека національного медіапростору, політичний популізм і політична поведінка в сучасному політичному просторі, загострення ситуації довкола мовного питання як чинник дестабілізації ситуації в Україні, фактори змін в електоральній поведінці, формування міжнародного іміджу України.

Проблеми використання інформаційно-комунікаційних технологій і професійно-орієнтованих проектів у навчальному процесі, ролі національної держави в системі надання глобально конкурентних освітніх послуг, обґрунтування соціокультурної детермінанти якісної освіти, застосування тестування як засобу контролю якості навчання та інші привернули увагу фахівців, які працювали в секції “Теорія та методика навчання і виховання”. Одна із секцій зосередилася на темі “Історія педагогіки та освіти”. Тут з доповіддю “Роль інтелігенції Західної Волині міжвоєнного періоду ХХ століття у розвитку освіти краю” виступила доктор історичних наук, доцент Ірина Скакальська.

Наш автор зазначає, що пріоритетним напрямом реформування системи сучасної освіти є органічне поєднання освітньої спадщини минулого та сучасних досягнень педагогічної науки, її зв’язок з вітчизняною історією та педагогічним досвідом. Головним завданням української інтелігенції Західної Волині була підтримка розвитку національної освіти та захист інтересів українських педагогів, бо польська влада прагнула не допустити зростання національної свідомості українців і тому чинила різні перепони у розвитку національної освіти (закривала україномовні школи, відправляла українських учителів углиб Польщі, а на їх місця присилала поляків тощо). Тобто здійснювалася масштабна полонізація національної освіти, проти чого активно виступала українська інтелігенція. Хоча дії інтелігенції щодо захисту національної освіти реальних результатів принести не могли, однак її діяльність була важливим чинником націєтворчих процесів, каталізатором позитивних освітніх змін у краї та практичною перепоною нищення української школи зусиллями польської влади. Науковець наголошує, що провідні громадсько-політичні діячі Волині невтомно обстоювали право українського народу на рідномовну освіту боролися проти полонізації національної духовної культури.

 
Анонси
Галерея
foto 5
foto 5foto 5
На даний момент 511 гостей на сайті