СОЦІАЛЬНІ ПРОЕКТИ: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ

Проблема професійної самореалізації, пошуку себе серед розмаїття різних видів діяльності постає перед кожною особистістю. Особливо ж вона актуалізується в молоді роки, коли попереду вимальовуються широкі горизонти і віра в свої сили здається невичерпною. Однак, зіткнувшись із фінансовими труднощами, що різко обмежують доступ до кола престижних професій, молода людина може швидко розчаруватись у собі, в довколишніх, у суспільно-економічному устрої. Як наслідок – пошук раю за рубежем, раннє створення сім’ї, що видається виходом із проблеми (а насправді ще більше її поглиблює), або марнування років за шкідливими пристрастями. Вершин успіху досягають тільки ті, хто має чітку, непохитну мету, міцну волю і підтримку.

Сприяючи професійній підготовці молоді, колектив науково-педагогічних працівників Кременецької гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка не залишається осторонь від її життєвих проблем. Із метою розширення кругозору студентів щодо можливостей розкриття свого творчого потенціалу, реалізації суспільно-корисних задумів та ідей, випробування власних сил ще до отримання диплому про вищу освіту на базі ВНЗ був проведений науково-методичний семінар «Соціальні проекти: від теорії до практики». На цьому заході соціальне проектування (що існує досить давно, проте мало популяризоване) розглядалось у новому ракурсі: присутнім розкривалось його значення і різнобічна користь на етапі сучасності, за обмежених фінансових можливостей освітніх та інших організацій. Ключова думка: здібна і наполеглива молодь, яка має перспективну ідею, може втілити її у рамках соціального проекту, залучивши при цьому кошти інших зацікавлених осіб.

Однак не все так просто. При складанні та реалізації проекту може виникнути низка бар’єрів, які, цілком імовірно, спричинять його невдачу. Аби застерегти юнаків і дівчат від такого «провалу» й озброїти їх необхідними знаннями, працівники академії, практичні психологи і соціальні педагоги м. Кременець і с.Горинка Кременецького району поділились актуальною і корисною в цьому плані інформацією.

Завідувач кафедри педагогіки та психології, кандидат педагогічних наук, доцент Любов Кравець висвітлила теоретико-методичні засади соціального проектування; декан педагогічного факультету, кандидат педагогічних наук, доцент Людмила Врочинська обґрунтувала актуальність і перспективи соціального проектування в розвитку вищої школи; старший викладач кафедри педагогіки та психології, кандидат педагогічних наук Наталія Бодруг розкрила зміст та практичну значущість соціального проектування у сфері освіти і науки; завідувач Кременецької районної психолого-медико-педагогічної консультації  (ПМПК) Діана Мельник поділилась досвідом впровадження соціального проекту «Крок у життя»; психолог ПМПК, арт-терапевт Кременецької ЗОШ №1 ім. Галини Гордасевич Лариса Шевчук охарактеризувала перспективи розвитку середньої освіти на сучасному етапі та визначила роль соціальних проектів у цьому процесі; практичний психолог і соціальний педагог Горинської ЗОШ Оксана Тимець висвітлила особливості проектної діяльності практичного психолога і соціального педагога; працівник академії, керівник групи управління проектами, громадський діяч Анатолій Доманськиий сфокусував увагу на оновленні культурно-мистецької спадщини краю в рамках діяльності громадської організації «Нові Волинські Атени» за допомогою проекту; асистент кафедри педагогіки та психології Орислава Запорожець ознайомила присутніх із сучасними підходами до соціального проектування; асистент кафедри педагогіки та психології Наталія Бабій наголосила на важливості консолідації зусиль фахівців соціономічних професій при розробці та реалізації соціальних проектів.

Корисні поради щодо різних аспектів розробки, впровадження соціальних проектів, пошуку коштів для їх реалізації, залучення потрібних фахівців надали  кандидат психологічних наук, доцент Наталія Савелюк, практичний психолог і соціальний педагог ЗОШ №4 Наталія Герасимович, практичний психолог і соціальний педагог ЗОШ №3 Галина Кравчук), голова громадської організації «Товариство батьків дітей-інвалідів та їх друзів «Зоря надії»» Алла Андрощук .

Відрадно, що й студенти не залишилися осторонь від обговорення проблеми, розкривши власне бачення сутності соціальних проектів, їх видів, сфер застосування. Студентка ІV курсу педагогічного факультету Анна Крижна  виступила з повідомленням «Досвід розробки та впровадження соціальних проектів за рубежем». Другокурсниця факультету психології, історії і соціології Херсонського державного університету, громадський діяч Юлія Шапошнікова, подолавши відстань у кілька сотень кілометрів, поділилась власним досвідом участі у досить неординарному проекті «Чаювання за Фрейдом». Зміст його зводиться до надання студентами, які здобувають відповідний фах, безкоштовної практично-психологічної допомоги підліткам у розв’язанні їх особистісних проблем. При цьому майбутні психологи вдосконалюють свою професійну компетентність, розвивають уміння застосовувати нагромаджені знання на практиці. Спілкування відбувається в затишному кафе за чашкою чаю, що знімає зайве напруження і долає психологічні бар’єри. Займаючи активну соціальну позицію, студентка повідомила, що її життєвим кредо виступає твердження «Якщо не я, то хто?». Маємо надію, що цей девіз наша молодь не зігнорує та керуватиметься ним повсякчас у власному житті, майбутній професійній діяльності, сумлінно працюючи не тільки для себе, а й для суспільства і рідної країни.

 
Анонси
Галерея
foto 20
foto 20foto 20
На даний момент 523 гостей на сайті