ІНКЛЮЗІЯ – ПОТРЕБА СЬОГОДЕННЯ

Стало доброю традицією проведення науково-методичних семінарів, тренінгів, майстер-класів спільними зусиллями педагогічних колективів шкіл міста Кременець і району та викладачів Кременецької ОГПА ім. Тараса Шевченка. Мета, яка об’єднала представників різних ланок освіти – професійне зростання, обмін знаннями й практичним досвідом, налагодження міцних зв’язків і творча співпраця. На базі Кременецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. Галини Гордасевич відбувся черговий захід – засідання круглого столу на тему «Інклюзія – вимога сучасної школи».

Круглий стіл організували завідувач методкабінету відділу освіти Кременецької міської ради Людмила Якимович, методист психологічної служби та з інклюзивного навчання методичного кабінету відділу освіти Кременецької міської ради Лариса Шевчук, завідувач кафедри педагогіки та психології нашої академії, кандидат педагогічних наук, доцент Любов Кравець.


До програми заходу входили два блоки: інформаційний та практичний. З вітальним словом виступила директор школи Мирослава Герасименко, котра знає про інклюзію не зі сторони, адже очолюваний нею колектив вже довгий час працює зі школярами з особливими потребами в умовах звичайної школи. Організація інклюзивного навчання – справа нелегка, кропітка, однак досягнення й успіхи підтверджують, що вона не даремна. Ця думка знайшла продовження і в доповіді Людмили Якимович, яка інформувала про стан впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах Кременця.

Зарахування дитини на інклюзивну форму здобуття освіти є поетапним і вимагає виконання низки визначених умов. Просвітницьку роботу у цьому напрямі провела завідувач РПМПК Діана Мельник. Вона запропонувала своєрідну дорожню карту, в якій детально описала кожен крок оформлення дитини на інклюзивне навчання.

Безсумнівно, інклюзія – нагальна потреба сьогодення, але суспільство до її впровадження необхідно готувати ще не один рік, як і формувати адекватне сприймання людей з особливими потребами в соціумі. Ця думка знайшла висвітлення в доповіді Любові Кравець, яка здійснила порівняльний аналіз результативності інклюзивної освіти в Україні та за рубежем.

Принципи побудови та особливості реалізації системи керованого навчання у роботі з дітьми з обмеженими можливостями в Польщі розкрила науковець кафедри педагогіки та психології академії Наталія Бабій. Вона звернула увагу на важливі аспекти проблеми з наукової і практичної сторони, адже нещодавно здійснила візит до сусідньої країни й на власні очі мала змогу порівняти стан та специфіку навчання дітей з особливими потребами.

Проведення практичної частини заходу взяли на себе класовод інклюзивного класу Алла Грудницька, практичний психолог Олена Залеська та Лариса Шевчук. Фахівці  провели інтерактивні, енергетичні вправи, які, крім актуалізації здобутого досвіду, були спрямовані на зняття напруження, релаксацію та відновлення життєвих сил.

Учасники круглого столу сконцентрували увагу на досвіді роботи асистентів учителів Аліни Угляр, Анни Лукащук і логопеда Антоніни Загоруйко з учнями, які мають особливі освітні потреби. Аналіз досягнень, здобутих за тижні, місяці кропіткої праці, показав, що за правильного підходу й наполегливості інклюзивна освіта є досить результативною. Значення її – різнобічне, адже не зводиться тільки до навчання, а важливе для інтеграції у суспільство дітей з обмеженими можливостями здоров’я.

 
Анонси
Галерея
den_znan
den_znanden_znan
На даний момент 425 гостей на сайті