У СИНТЕЗІ НАУКИ ТА МИСТЕЦТВА

Перед кожною людиною на відповідному етапі формування її свідомості постає проблема життєвого вибору, визначення суті свого життя. Життєздійснення, яке базується на основі внутрішнього самовизначення, виглядає як процес пошуку й становлення людиною її місця в світі, системі суспільних і міжособистісних відносин.

Ця проблема зацікавила викладачів циклової комісії музичних дисциплін педагогічного коледжу Кременецької гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка, які провели науково-методичний семінар ”Застосування краєзнавчого аспекту художньо-мистецької культури у процесі самовизначення та самоідентифікації учнів“. Захід організовано для вчителів музичного виховання загальноосвітніх шкіл регіону.

Виступи колективу досвідчених викладачів-методистів розподілилися на дві частини. Теоретичну частину відкрила директор педагогічного коледжу Оксана Камінська. Вона привітала присутніх в урочистому залі Гуго Коллонтая і запропонувала їхній увазі дослідження ”Індивідуально-професійне самовизначення учнів у контексті культурних норм і цінностей“.

Модератор семінару Наталія Бондаренко презентувала тему ”Конкретизація ролі та значення краєзнавчого матеріалу в процесі розвитку соціокультурних компетенцій школярів“. На активно-діяльнісних компонентах музичної культури у самоідентифікації особистості наголосила Людмила Яловська.

Друга частина носила як теоретичний, так і практичний характер: наукові дослідження доповнювалися виступами мистецьких колективів. Музична спадщина композитора Михайла Вериківського як унікальний дидактичний засіб музичної освіти учнів стала предметом дослідження  керівника оркестру народних інструментів Надії Найчук. Керівник навчального хору студентів І – ІІІ курсів педагогічного коледжу Любомира Люлюк зосередилась на розвитку духовно-практичних здібностей і потенцій особистості засобами вокально-хорової музики рідного краю.

Молодий викладач хореографії, керівник танцювального колективу ”Горицвіт“ Євген Найчук обрав для виступу професійно близьку тему ”Формування ціннісних орієнтацій учнів мистецькими засобами купальського обряду“.


Музичну складову семінару склали виступи оркестру народних інструментів, який виконав ”Коломийки“ М.Вериківського; у його  супроводі прозвучала арія Наталки з опери М.Лисенка ”Наталка-Полтавка“  (солістка Наталія Попілевич, клас викладача-методиста Неллі Галішевської), пісня ”Ангели Майдану“ П.Дворського та Б.Пісного, яку презентував Павло Левицький (клас викладача Алли Афанасенко), ”Балада про Кременець“ (музика і вірші В.Жданкіна), обробки українських народних пісень ”Купало“ (обробка Ю.Шевченка) та ”Ой на Явна Купала“ в обробці І.Білака, ”Маринонька“ (музика Б. Фільц, слова народні), ”Зелений яворик“ (буковинська народна пісня в обробці А.Кушніренка) і кантата ”Молюсь за тебе, Україно“ (музика і слова А.Кушніренка для мішаного хору, соліста-баритона й оркестру народних інструментів у перекладі Василя Сиротюка). Музичні номери перепліталися із чудовими поезіями уродженця нашого краю, поета, етнографа, науковця Юрія Климця.

Програма семінару завершувалась круглим столом ”Практика особистісно-орієнтованої педагогічної діяльності художньо-мистецькими засобами краєзнавства“.

Екскурсійна подорож мистецько-культурними стежками Кременця стала культурною складовою семінару. Адже культура, якщо до неї залучаються цілеспрямовано, орієнтуючись на її вищі зразки, стає індивідуальним засобом самовизначення й саморозвитку особистості й водночас слугує для неї людиновизначальним дзеркалом, за допомогою якого уточнюються творчі дії із самотворення та самоздійснення себе як людської індивідуальності.

Українська земля народжує таланти, а завдання  педагогів – їх розвинути. До такого висновку спрямував нинішній семінар усіх його учасників.

 
Анонси
Галерея
foto 4
foto 4foto 4
На даний момент 320 гостей на сайті