І ЗНАННЯМ, І ВМІННЯМ

Саме ці дві важливі і життєво необхідні духовно-практичні якості мали виявити учасники ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання, який проходив у нашій академії на навчально-матеріальній базі спеціальності «Технологічна освіта». Продемонструвати свої технічні знання й уміння прибули учні 8 – 11 класів ЗОШ м.Кременця – переможці І етапу Олімпіади. Шкільні олімпійці-трудовики виконували теоретичне завдання, що складалось із двох частин (розв’язування тестів за матеріалами навчальної програми з трудового навчання і технологій та написання пояснювальної записки до творчого проекту запропонованого виробу), а також із практичної комплексної роботи за створеним графічним зображенням виробу відповідно до запропонованих матеріалів (креслення, ескізи, технічні рисунки). Виконання завдань теоретичної частини оцінювалось 40 балами, а практичної – вісімдесятьма.

Підготовкою учнівської олімпіади займався Оргкомітет, створений Кременецьким міським відділом освіти. До його складу увійшли науковці нашої академії – доктор педагогічних наук, завідувач кафедри теорії і методики трудового навчання і технологій, доцент М.С.Курач, кандидат педагогічних наук, доцент цієї ж кафедри В.Ю.Цісарук і старший викладач кафедри О.П.Ємець. Оргкомітет здійснив повноцінне матеріально-технічне, методичне і кадрове забезпечення проведення всіх заходів олімпіади. Зауважимо, що перелік предметів, матеріалів, інструментів, необхідних для практичних робіт учнів, включав понад 60 найменувань. Наші науковці були представлені й у складі журі: до журі з технічної праці увійшов голова циклової комісії трудового навчання, технологій і образотворчого мистецтва педагогічного коледжу академії В.В.Писаренок, а з обслуговуючої праці – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії і методики трудового навчання і технологій М.П.Олексюк.

Олімпійське суперництво відзначалося творчою напругою і максимальною зосередженістю його учасників, до чого й зобов’язували умови змагань. У тестових завданнях одна правильна відповідь оцінювалась 1 балом. Більшу частину теоретичних балів можна було отримати за оригінальність, аргументованість, чіткість пояснювальної записки до виробу і якість виконаних графічних зображень та доведення змістовності і доцільності технічного виробу, а також за повноту висновків. Максимальна кількість балів за комплексну практичну роботу досягала 80 балів, але за умови якості обробки деталей, привабливості й естетичної цінності, функціональності й оригінальності виробу, його відповідності технічним зображенням і особливо дотриманню вимог безпеки праці та технологічно правильної організації робочого місця.

Практичні завдання були диференційованими за видами обслуговуючої і технічної праці. З обслуговуючої праці дівчата восьмих класів виготовляли дитячу хустинку-носовичок, дев’ятих класів – косинку на голову для кулінарних робіт, десятих класів – торбинку для піжами, одинадцятих класів – накидку на чайник. Хлопці-технологи мали об’єктом виготовлення сонячний годинник (8 клас), поштову скриньку з кріпленням до стіни (9 клас), ключницю (10 клас) і поличку під стаціонарний телефон з кріпленням до стіни (11 клас).

Переможці визначались як у розрізі обслуговуючої і технічної праці, так і за віком. В номінації «Обслуговуюча праця» серед восьмикласниць перемогу здобула Богдана Кощук (ЗОШ № 4), другою була Ірина Жук (ЗОШ № 3). Учениця 9 класу ЗОШ № 4 Діана Вірстюк виявилася сильнішою у своїй віковій групі. Лише на кілька балів відстала від неї її однокласниця Тетяна Міщук, а третьою стала Олена Гладун із ЗОШ № 5. Серед десятикласниць лідерство виборола Оксана Мінчук (ЗОШ № 3); Тетяна Дембіцька (ЗОШ № 1 ім. Галини Гордасевич) посіла друге місце, а Емма Махнітко (ЗОШ № 4) – третє. Одинадцятикласниці-переможці розмістилися таким чином: Оксана Чечуріна (ЗОШ № 1 ім. Галини Гордасевич) – перше місце, Анастасія Фількевич (ЗОШ № 4) – друге, Олеся Резнік (ЗОШ № 3) – третє.

Номінація «Технічна праця» принесла такі результати: серед учнів восьмих класів друге місце – в Артема Собчишина, третє – у Віктора Петрука (обидва – ЗОШ № 5), а першого місця журі не присудило нікому. Серед дев’ятикласників на першому місці – Володимир Крутевич (ЗОШ № 4), на другому – Павло Яловський (ЗОШ № 3) і на третьому – Роман Вознюк (ЗОШ № 1 ім. Галини Гордасевич). Результати десятикласників: Олег Терновий (ЗОШ № 5) – перше місце, Григорій Гапонюк (ЗОШ № 1 ім. Галини Гордасевич) – друге місце, а третє місце не присуджувалось. З учнів випускного класу було визначено лише ІІІ місце Олександру Рамському (ЗОШ № 5).

Цікавими та показовими виявилися загальні результати ІІ етапу Олімпіади. Абсолютною переможницею серед учнів стала Оксана Мінчук (ЗОШ № 3), яка набрала 100 балів; Оксана Чечуріна (ЗОШ № 1 ім. Галини Гордасевич) – на другому місці (98 балів), а на третьому – Діана Вірстюк (ЗОШ № 4) – з результатом 97 балів.

Найчисельнішою виявилася олімпійська команда ЗОШ № 5 (вчитель Кундеос І.О.) – 15 учасників, які принесли в скарбничку школи 824 залікових бали та 5 призових місць. Команда ЗОШ № 3 (вчитель Назарчук Р.В.) нараховувала 10 учнів, з яких п’ятеро стали призерами цієї олімпіади і дали своїй школі 742 бали. В команді ЗОШ № 4 (вчитель Фількевич Т.О.) – шість учасників, серед них – 5 призерів з 500 отриманими балами (троє – на перших позиціях). Здобуток 8 членів команди ЗОШ № 1 ім. Галини Гордасевич (вчитель Назарчук В.Є.) – чотири призових місця і 497 олімпіадних балів. Зауважимо, що ЗОШ № 3 і ЗОШ № 5 виставили учасників в усіх вікових категоріях і в обох номінаціях, а ЗОШ № 4 показала найкращий якісний результат – три перших і два других місця.

В загальному, перемогли всі: учні, які спробували власні сили у відкритому творчому змаганні, й учителі, котрі побачили конкретний результат своїх педагогічних зусиль, і наші науковці технологічної освіти, отримавши змогу співставити свої теоретичні та практичні підходи до викладання фахових дисциплін із практикою трудового навчання в загальноосвітній школі.

 
Галерея
galery 26
galery 26galery 26
На даний момент 228 гостей на сайті