ОРІЄНТИР – ПРОФОРІЄНТАЦІЯ

Забезпечення ефективності навчально-виховної роботи в загальноосвітній школі  неможливе без пошуку та практичного використання інноваційних форм діяльності вчителя. Пошук інновацій також вимагає творчого нестандартного підходу. За таким принципом науковці кафедри української філології та суспільних дисциплін (завідувач – доцент Олег Василишин) прогнозують і здійснюють свою співпрацю з навчальними закладами регіону. Вони виходять з того, що науково-педагогічні зусилля членів кафедри мають спрямовуватися не лише на нинішній студентський контингент, а й на потенційних студентів, на учнів випускних класів загальноосвітніх шкіл – майбутніх абітурієнтів академії.

Як відомо, шлях до серця учня пролягає через талант і розум учителя. З огляду на це наша академія підписала Меморандум з відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Смизької об’єднаної територіальної громади Рівненської області щодо здійснення профорієнтаційної роботи в загальноосвітніх школах цієї, нещодавно утвореної самоврядної структури. Співпраця з регіональними ЗОШ здійснюється у двох змістових векторах: науково-методична робота з учителями-предметниками та інформаційно-креативне спілкування з учнями випускних класів. Обидва вектори мають спільний знаменник – профорієнтаційну спрямованість.

У рамках згаданого Меморандуму делегація учнів – випускників шкіл Смизької ОТГ – на чолі із заступником начальника відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Смизької об’єднаної територіальної громади, випускницею нашої академії Галиною Руднік відвідали Кременецьку ОГПА ім. Тараса Шевченка і на один день по-справжньому влилися до студентської сім’ї, відчули себе повноцінними студентами: слухали лекцію з міфології, яку прочитала доктор історичних наук Ірина Скакальська; брали участь у вирішенні інтерактивних завдань; розмовляли із членами кафедри української філології та суспільних дисциплін щодо вибору майбутньої професії, спілкувалися зі своїми потенційними завтрашніми колегами – нинішніми студентами академії; відвідали читальний зал бібліотеки; оглянули навчальні аудиторії, майстерні, лабораторії та музейно-культурний комплекс нашого ВНЗ; зустрічалися із членами студентського самоврядування; здійснили екскурсії до Кременецького ботанічного саду і Кременецького краєзнавчого музею, а в супроводі студентів спеціальності «Історія» – по Кременцю; дегустували страви у студентській їдальні, де відбулося невимушене й інформаційно насичене спілкування зі студентами різних спеціальностей, – і все це в сукупності дало змогу нашим гостям усвідомити, що означає бути студентами, та допомогло зрозуміти красу і труднощі студентського життя, переконатися, що «не наукою єдиною живе студент», та навчання залишається їпершою і головною любов’ю, а позанавчальне життя – його естетичним фоном. З учнями працювали доктор історичних наук, професор кафедри Ірина Скакальська, кандидат історичних наук, доцент кафедри Галина Сеньківська, кандидат філософських наук, старший викладач Олена Мороз. Наступна вступна кампанія покаже, в якій мірі вони зуміли переконати випускників з Рівненщини у перевагах здобуття педагогічного фаху в нашій альма-матер.

Співпраця з учителями ЗОШ найчастіше здійснюється у форматі спільних науково-методичних семінарів, структурна побудова яких дозволяє поєднати теоретико-методологічні напрацювання науковців академії з навчально-методичними знахідками вчителів-предметників загальноосвітніх шкіл. Саме такий районний науково-методичний семінар «Розвиток творчого потенціалу особистості педагога у контексті вимог Нової української школи» для вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін проведено кафедрою спільно з Кременецьким районним методичним кабінетом (завідувач – Лілія Ляшук).

Вчителі-суспільники ЗОШ Кременецького району, Почаївської та Лопушненської об’єднаних територіальних громад, науковці академії, працівники райметодкабінету вели фахову розмову про пошуки підходів до розвитку креативної особистості вчителі й учня, про співпрацю з кафедрами академії у вивченні регіональної та локальної історії, про активізацію краєзнавчої науково-дослідницької роботи з учнями, як засобу формування творчої особистості з якостями патріота й інноватора.

Учасників семінару вітали голова Кременецької районної ради Володимир Стефанський, доктор історичних наук Ірина Скакальська, завідувач кафедри української філології та суспільних дисциплін академії, доцент Олег Василишин. Інформацію про зміст, формат і напрямки роботи науково-методичного семінару з елементами тренінгу озвучила методист райметодкабінету, наша випускниця Раїса Лисик. Про співпрацю Кременецького краєзнавчого музею з учителями-суспільниками шкіл району говорила старший науковий співробітник музею Еліна Савчук. Старший учитель Гаївського навчально-виховного комплексу Тетяна Кузь виступила з доповіддю «Творчий потенціал педагога як засіб розвитку креативності учнів».


Ядро науково-методичного семінару склав тренінг «Вивчення регіональної та локальної історії через творче мислення», представлений науковцями академії, професором кафедри Іриною Скакальською, доцентом кафедри Галиною Сеньківською і старшим викладачем Оленою Мороз. До їх творчих зусиль долучилися вчитель-методист Кременецької ЗОШ-інтернату Віталій Савчук з науково-практичним повідомленням «Використання речових історичних джерел на уроках історії як засіб формування історичного світогляду і предметних компетенцій учнів» і старший вчитель Комарівської ЗОШ Микола Казмірук з інформацією «Формування дослідницьких компетенцій учнів засобами історичного краєзнавства у контексті особистісно-орієнтованого навчання». У цьому ж модулі до учасників семінару звернулися студентки академії, майбутні соціальні педагоги Анастасія Войчишина й Аліна Савчук з відеопрезентацією історії та сьогодення нашого ВНЗ і пропозицією до присутніх учителів передати запрошення їх учням стати абітурієнтами, а отже і студентами, академії.

Модераторами колоквіуму думок щодо розвитку творчого потенціалу вчителя виступили Ірина Скакальська та Раїса Лисик.

 
Галерея
foto 17
foto 17foto 17
На даний момент 400 гостей на сайті