«СКРИПКА… ВОГОНЬ… МІСТИКА…»

Цього разу студентський експериментальний театр «Пілігрим» нашої академії запропонував таку магічно цікаву версію інсценізації трагічної повісті Ольги Кобилянської «У неділю рано зілля копала». Родзинкою вистави стали саме місце та час її проведення – Кременецький ботанічний сад з настанням ночі.

Чому саме в ботанічному саду? Тому що цей колектив – «бідний театр», котрий сповідує стилістику польського режисера Єжи Гратовського. «Бідний»  – це значить мінімум костюмів, декорацій, гриму, а все вирішує техніка актора, його енергетика, емоційність. Саме тому і був вибраний парк ботанічного саду, де  елементами сценографії виступили дві тераси, розлогі старовинні дерева та вогнища в бочках. Це місце люб’язно  презентувала директор ботанічного саду Антоніна Ліснічук.

І ось нарешті три прем’єрні дні! На галявині встановлені лавки для сидіння. Їх, до речі, виявилося  замало: глядачі розмістилися на балюстрадах, в інших місцях, звідки можна було спостерігати за грою акторів.

Перед їх зором – вогнища; в повітрі «зависла» скрипка… Під магічні звуки  музики з глибини появляється хор читців, який вводить глядачів у запропоновані обставини. Вогнища розгоряються – і починається містика та драма гріха, який сотворила циганка Мавра. Цей гріх у фіналі призводить до загибелі двох героїв: Тетяни, яку виняньчила змалечку Мавра, і її сина, котрого відірвали від неї в першу ніч народження.

У фіналі, перед загибеллю Тетяни, на верхній терасі наш вокальний народний ансамбль «Калина»  заводить  купальський хоровод «Маринонька», а божевільна Тетяна, як неприкаяна, ходить навколо хороводу та вогнів, згодом виходить до глядача, майстерно виражаючи це божевілля, і направляється в глибину парку,де її другим купальським хороводом, як річка водами, «накриває» ансамбль… Звучать останні слова її матері  Дубихи: «Пропало твоє щастя! Пропала твоя доля, доню!».

В цілковитій тиші на поклін виходять  всі учасники вистави. Цікавою знахідкою стала пластика та хореографія, котрі підсилювали містичні та драматичні епізоди.

Вдячні глядачі всі три дні гаряче аплодували улюбленим виконавцям: Олександрові Ковеню (Раду), Олені Чорнобай та Іванні Свитці (Тетяна), Віталію Бойкові і Володимирові Поцілуйку (Гриць), Андрєві Коліснику і Назарові Прокопіву (Андронаті), Катерині Нікішиній і Марії Мазовіті (Мавра),  Ірині Бевсюк, Вікторії Ковальчук  і Валентині Назар (Настка), Ользі Гануліч та Іванні Свитці (Дубиха).

Над виставою тривалий час працювала творча група: Василь Скоропляс (інсценізація та постановка), Олександр Ковень (режисура) та спільно з Володимиром Поцілуйком – музичне озвучення (записи творів Ежена Ізаї, Йоганна Себастьяна Баха, Ернеста Блоха, Фріца Крайслера у виконанні відомого скрипаля, професора Женевської консерваторії Олега Каськіва на скрипці Страдіварі), Яна Дубас (танці, пластика), Євген Найчук (хореографія), вокальний народний ансамбль «Калина» під керівництвом Олени Новик (купальські пісні), Назар Прокопів, Володимир Поцілуйко (світлова містика та вогні), Лілія Фурсик, Валентина Мигорович, Жаннета Скоропляс (костюми), Марія Мазовіта (реквізит і аксесуари).

Сприяли постановці ректор академії, професор Афанасій Ломакович, проректори Микола Сиротюк, Андрій Соляник, директор педагогічного коледжу Оксана Камінська та члени студентського парламенту Тетяна Ботвінко і Тетяна Кара.


 
Галерея
Педагогічна практика в літніх оздоровчих таборах
Педагогічна практика в літніх оздоровчих таборахПедагогічна практика в літніх оздоровчих таборах
На даний момент 386 гостей на сайті