НАРОДНІ ВИТОКИ НАВЧАННЯ

Усі найсучасніші інноваційні технології, наймодерніші галузі та сфери виробництва мають свої глибинні витоки у традиційних народних ремеслах, для яких характерними були і залишаються творча фантазія майстра, його майже фанатична любов до предмета праці та висока, навіть фантастична художньо-технічна виконавська майстерність. Краще сказати не майстерність, а високохудожнє виконавське мистецтво, спрямоване на предмет праці як на об’єкт творчості, а не об’єкт механічної обробки. Саме в царині народних художніх ремесел розумом, серцями і руками дивовижних народних умільців засіялися зерна художньої праці, осмисленої розумом, зігрітої серцем, виплеканої руками відданих своїй справі людей. Такий художньо-інноваційний підхід до виробничих технологій з використанням науки як продукту невтомного людського розуму привів до сучасних інноваційних технологій і поведе нас далі, у постінформаційне суспільство.

В такому тематичному полі і з таким методологічним підходом до вирішення навчально-виховних завдань працювали учасники науково-методичного семінару «Актуальні проблеми вивчення народних художніх ремесел», підготовленого кафедрою теорії і методики трудового навчання та технологій нашої академії з участю викладачів циклової комісії трудового навчання, технологій та образотворчого мистецтва педагогічного коледжу. На семінар були запрошені вчителі трудового навчання шкіл Шумського району. Таким чином, науково-методична акція наших науковців мала цільове спрямування на профільний зв’язок із загальноосвітніми закладами регіону. На методичне зібрання прибули вчителі 11 навчально-виховних комплексів і 9 загальноосвітніх шкіл Шумщини.

Семінар відкрив вступним словом доктор педагогічних наук, завідувач кафедри теорії та методики трудового навчання і технологій, доцент Микола Курач. Він же розпочав виконання робочої програми методичного форуму вчителів-технологів доповіддю «Проектний підхід у вивченні технологій художньої обробки металів». Методичні підходи і теоретичні ідеї нашого науковця знайшли конкретне продовження та практичне підтвердження у виступі вчителя трудового навчання, директора Залісцівського НВК Богдана Бондаря «Особливості проектної діяльності на уроках трудового навчання». Продовжила фахову розмову в цій методичній площині кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики трудового навчання і технологій Марія Олексюк, котра продемонструвала важливість такої складової професійного зростання педагога, як «Розвиток творчої компетентності вчителя через застосування проектних технологій на уроках трудового навчання». До аналогічної проблематики звернувся і кандидат педагогічних наук, доцент цієї ж кафедри Віталій Цісарук при висвітленні теми «Методика організації художньо-творчої діяльності учнів у процесі виконання творчих проектів за програмою навчальної дисципліни «Художня обробка деревини».

Практичний сектор програми науково-методичного семінару забезпечили кандидат педагогічних наук, доцент кафедри Олександр Омельчук у рекомендаціях «Підготовка учителів трудового навчання і технологій до художньої обробки матеріалів з лози», старший викладач Юрій Цимбалюк – із характеристикою «Сучасних пріоритетів ковальства в системі підготовки вчителів трудового навчання і технологій», асистент кафедри Сергій Томашівський – у методичній розвідці «Керамічна іграшка як засіб навчання студентів і школярів художньої обробки глини». До науковців академії приєднався вчитель трудового навчання Шумської ЗОШ Юрій Шевчук із власним навчально-методичним дослідженням «Декоративно-ужиткове мистецтво і дизайн на уроках трудового навчання як засоби творчого розвитку учнів». Роботу над цим блоком питань завершив кандидат педагогічних наук, доцент Степан Шабага нормативно-інструктивними настановами «Організація безпечної праці у процесі художньої обробки матеріалів».

Виховний аспект навчальної роботи вчителів технологій розкрили методист відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської ОТГ Роман Лотоцький у доповіді «Національно-патріотичне виховання на уроках трудового навчання» та голова циклової комісії трудового навчання, технологій та образотворчого мистецтва нашого педагогічного коледжу Віталій Писаренок – науковим повідомленням «Художня обробка деревини як невід’ємна частина культурної спадщини українського народу».

Учасники семінару ознайомились із навчально-матеріальною базою, комплексом інформаційно-дидактичного забезпечення процесу підготовки вчителів трудового навчання і технологій в академії та педагогічному коледжі, відвідали Музей історії навчального закладу, Музей довоєнної фотографії, Виставкову залу, де серед інших експонатів представлені роботи викладачів і студентів спеціальності «Трудове навчання і технології».

 
Галерея
galery 17
galery 17galery 17
На даний момент 452 гостей на сайті