В ЦЕНТРІ УВАГИ – МУЗЕЙНА ПЕДАГОГІКА

Інноваційні пошуки освітян поширюються різноманітними методологічними векторами, спрямовуються на застосування ефективних форм і методів та оновлення змісту навчально-виховної роботи. Саме у такому контексті науково-педагогічні працівники кафедри української філології та суспільних дисциплін нашої академії спільно з фахівцями методичного кабінету відділу освіти Кременецької райдержадміністрації та Кременецького краєзнавчого музею на організаційному полі Центру краєзнавства і туризму при згаданій кафедрі (керівник – доктор історичних наук, професор кафедри Ірина Скакальська) провели навчально-методичний семінар із проблем музейної педагогіки для вчителів суспільствознавчих дисциплін загальноосвітніх шкіл нашого району. Науково-методичне зібрання фахівців академії, вчителів шкіл і працівників краєзнавчого музею проходило в рамках заходів, приурочених 200-річчю становлення вищої освіти в Кременці.

Роботу семінару розпочала методист методкабінету відділу освіти райдержадміністрації, випускниця нашого навчального закладу Раїса Лисик, яка визначила цілі та завдання, окреслила програму зібрання, показала місце музейної педагогіки в методичному забезпеченні вивчення суспільних дисциплін у загальноосвітній школі й акцентувала на її можливостях у патріотичному вихованні учнівської молоді.

Доктор історичних наук Ірина Скакальська, використавши інноваційну форму практичного кейсу, охарактеризувала ефективні засоби візуалізації та організації процесу освоєння історичних знань учнями загальноосвітньої школи на уроках із застосуванням методів музейної педагогіки.

За конкретно локалізованим змістом тему «Кременець у культурно-освітніх процесах» запропонував учасникам семінару кандидат історичних наук, доцент Володимир Собчук. На багатому фактологічному місцевому матеріалі науковець продемонстрував теоретико-методологічні можливості локальної історії у поглибленні світоглядних знань учнів, у розумінні й усвідомленні ними загальнонаціональних історичних процесів через призму історичного розвитку рідного краю.

Кандидат історичних наук, доцент Олександр Соловей запросив учителів-суспільствознавців до роботи над темою «Екскурсія як джерело знань і формування історичних компетентностей школярів». Виступ науковця був цікавим і корисним ще й у тому плані, що сам доповідач з особистого практичного досвіду знає специфіку і завдання, форми і методи роботи екскурсовода, особливості та прийоми використання матеріалів музейних фондів у навчальній роботі та позанавчальних виховних заходах.

Тему «Музей навчального закладу як кластер освітянських ідей» презентувала кандидат історичних наук, доцент кафедри Галина Сеньківська. Як фахівець-дослідник музейної справи та краєзнавства, вона побудувала свою розмову з учителями-практиками на матеріалах Музею історії нашого навчального закладу, що було особливо актуальним з огляду на відзначення 200-ліття становлення вищої освіти на Півдні Волині.

Керівник Центру краєзнавства і туризму, доктор історичних наук Ірина Скакальська та її колега, кандидат філософських наук Олена Мороз розкрили змістово-методологічну суть і навчально-виховне значення освітньо-культурного тандему «музей – школа» на конкретних матеріалах виставково-музейних структур нашої академії: Кімнати-музею художника Ростислава Глувка, Етнографічної світлиці та Центру вивчення польської культури.

На завершальний етап роботи навчально-методичного зібрання в експозиційні зали Кременецького краєзнавчого музею учасників семінару запросив його директор Андрій Левчук, який підготував практичний кейс із музейної педагогіки.


 
Анонси
Галерея
foto 5
foto 5foto 5
На даний момент 312 гостей на сайті