Пошук
Головне меню

ТЕОРІЯ СИЛЬНА ПРАКТИКОЮ

Завершилася педагогічна практика студентів третіх курсів усіх спеціальностей нашої академії в літніх оздоровчих таборах. Важливість цього виду практичної підготовки майбутніх педагогів безсумнівна і має конкретні дійові виміри: здобувачі вищої освіти в особливо цікавих і незвичних для них умовах отримують змогу продемонструвати рівень засвоєння теоретичних знань у конкретній практичній роботі зі своїми завтрашніми вихованцями. За період літньої педагогічної практики наші здобувачі вищої освіти перевірили та розширили теоретичний сектор своїх фахових педагогічних знань, оволоділи основами методики та необхідними навиками навчально-виховної роботи з дітьми та підлітками в літній період у дитячих оздоровчих таборах, на пришкільних майданчиках, у таборах праці та відпочинку.

Студенти-практиканти набули практичного досвіду у визначенні мети і завдань педагогічної роботи з дітьми в літній період: формували плани та організовували виконання виховних заходів у дитячих колективах з урахуванням інтересів дітей і завдань колективної та індивідуальної роботи з ними. Вони не тільки виявили, а й вдосконалили свої загальнопедагогічні та конкретно-фахові компетентності, заклали основи власного досвіду роботи з дітьми та підлітками в позанавчальному форматі. Це підтвердила їх успішна діяльність в основних напрямках практичної роботи: в організаційному, виховному та культурно-масовому, зокрема, у проведенні культурно-дозвіллєвих заходів, у забезпеченні натуралістичної та природоохоронної компетенції вихованців.


Здобувачі вищої освіти 11 академічних груп третіх курсів усіх спеціальностей нашої академії працювали у 25 лікувально-оздоровчих інституціях системи дошкільної освіти і загальноосвітньої школи Тернопільської, Івано-Франківської, Львівської та Рівненської областей. Традиційно, найбільшу кількість наших студентів-практикантів прийняли дитячі лікувально-оздоровчі комплекси  «Едельвейс» селища Микуличин (29 чоловік) і «Дружба»  села Новоселиця (20 чоловік) Івано-Франківської області. В загальному, наші студенти працювали в дев’яти навчально-оздоровчих комплексахьпри закладах загальної середньої освіти, в семи оздоровчих комплексах обласного підпорядкування, в шести  – при закладах дошкільної освіти, а також у двох освітньо-оздоровчих таборах при духовних установах.

Необхідно зазначити, що літня педагогічна практика цьогоріч мала чітку фахову спрямованість. Зокрема, майбутні вчителі іноземної мови практикувалися в спеціалізованих дитячих освітніх закладах: в «Клубі іноземних мов», що успішно діє на Теребовлянщині, та в мовній школі Bright Language, яка функціонує в Кременецькому районі. Сюди ж варто віднести і навчальний центр «Ерудит», створений у Золочівському районі на Львівщині.

Керівництво установ, де наші студенти пройшли літню педагогічну практику, дає позитивні відгуки про якість і рівень організаційної та виховної роботи майбутніх педагогів і відзначає їх сумлінне ставлення до виконання програми практики на основі застосування отриманих теоретичних знань, вміння контактувати з дітьми через індивідуальний підхід до них, активну участь у роботі закладу, володіння основами методики навчальної роботи з дітьми, активізації їх розумової діяльності та залучення до різноманітних ігрових і навчальних заходів. Варто також подивитися на проходження практики очима самих студентів. Тож надамо їм слово.

Наталія Войтович: «Табір «Карпатські мрії» розташований у селі Микуличин Івано-Франківської області. Для дітей створені всі необхідні умови: стадіон, ігрові майданчики, велика кількість альтанок, їдальня з 5-разовим харчуванням, медпункт, по-сучасному умебльовані кімнати, душові кабінки, різноманітний спортивний інвентар для організації ігор. Умови для практики були сприятливими».

Рената Нікітенко: «Під час роботи в таборі «Едельвейс» я навчилася організовувати себе для плідної праці, долати труднощі. Формувалося почуття відповідальності не лише за результати своєї роботи, а й за життя та здоров’я дітей, за прищеплення їм комунікативних навичок, прагнення до пізнання світу та розкриття у собі нових якостей. Я навчилася працювати з молодшими школярами, розуміти їх інтереси, звички та прагнення».

Ольга Ониськів: «У таборі «Дружба», неподалік прикарпатського міста Долина, створена достатня база для проведення культурно-масових заходів, і це дозволило практично щодня організовувати ігри, конкурси, тематичні свята. Зокрема, «Танцювальний батл», «Фотоквест», дискотеки, тематичні зустрічі. Особливе значення мали екскурсії до Скель Олекси Довбуша, в Трускавецький дельфінарій і зоопарк, музей у Вигоді. Все це вимагало відповідної підготовчої роботи й активного спілкування з дітьми – основними учасниками проведених заходів».

 
Галерея
Вид на історичний корпус академії
Вид на історичний корпус академіїВид на історичний корпус академії
На даний момент 249 гостей на сайті