Пошук
Головне меню

«КРОСІВКИ…»: ПОХІД СЬОМИЙ

У рамках VII щорічної програми «KREMENETS SCIENСE: OPEN AIR, або       Наука в кросівках» відбувся черговий, цього разу онлайн-похід молодої наукової зміни Кременецької гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка до однієї із визначених Радою молодих науковців науково-дослідницьких вершин. Молоді дослідники-аналітики «штурмували» дещо несподівану проблему «Поняття центру як науковий феномен», але досить загадково та несподівано, бо зупинилися на особливому науковому інтересі: очікування та знаходження нового, досі незвіданого, формування нестандартних підходів до сприйняття світу та усвідомлення свого місця в ньому.

Інтелектуальний штурм проходив у форматі однойменної науково-практичної онлайн-конференції. З вітальним словом до учасників молодіжного наукового форуму звернулися доктор педагогічних наук, проректор академії з наукової роботи, професор Микола Курач і голова Ради молодих науковців, кандидат сільськогосподарських наук, доцент Олена Тригуба. Робота конфренції проходила на платформі Zoom у пленарному та студійному режимах. Власне бачення проблематики оприлюднили 18 молодих науковців – науково-педагогічних працівників профільних кафедр академії та 30 юних науковців – студентів і магістрантів, які представляли всі факультети нашого закладу освіти.

Пленарне засідання розпочалося доповіддю кандидата педагогічних наук, доцента кафедри Оксани Швець «Любов до дитини – основа компонентів педагогічної освіти батьків дітей дошкільного віку». У своєму виступі науковець використала відеоматеріал «Кременець – місто мрії». Безсумнівно болючу тему «Екологічні проблеми Тернопільської області» досліджували кандидат сільськогосподарських наук, старший викладач Олександр Бондар і третьокурсниця спеціальності «Екологія» Богдана Андріюк. Кандидат педагогічних наук, старший викладач Андрій Заблоцький  спільно із майбутнім соціальним працівником Ілоною Данилюк висвітлювали «Особливості процесу деінституалізації в соціальній сфері», кандидат біологічних наук, доцент Оксана Галаган зі студенткою четвертого курсу спеціальності «Біологія та здоров’я людини» Діаною Берлінець – «Дидактичні можливості використання онлайн-дошки PADLET в освітньому процесі», а кандидат педагогічних наук, доцент Марія Олексюк і майбутня вчителька трудового навчання і технологій Марта Білик – «Навчально-виховні можливості трудового навчання».

Учасники першої студії висвітлювали «Проектні технології як засіб інноваційної діяльності наукових центрів». Функції модератора виконував кандидат педагогічних наук, доцент Віталій Цісарук. Кандидат педагогічних наук, доцент Олександр Омельчук у співпраці зі студентами спеціальності «Трудове навчання та технології» Русланом Козаком і Михайлом Авдійчуком вивчав питання «Розробка критеріїв при проектуванні виробів інтер’єрного призначення», а з їх колегами Олександром Магдичем і Володимиром Микитюком – спрямувався на тему «Управління дослідницькою проектною діяльністю учнів на уроках технології». «Проектно-технологічна діяльність учнів у процесі вивчення технології обробки конструкційних сталей» – такою була тематика наукового повідомлення, здійсненого кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри Марією Олексюк спільно зі студентом спеціальності «Трудове навчання та технології» Юрієм Олексюком. Кандидат педагогічних наук, доцент Степан Шабага за участю майбутніх учителів трудового навчання і технологій Назарія Сагана та Володимира Остапчука досліджував «Особливості організації проектної діяльності учнів на уроках трудового навчання». Окремі студенти обрані для виступів тематичні проблеми вирішували самостійно: тандем молодих дослідників-технологів у складі студентів Ігоря Боярчука та Олександра Собчука визначали «Основні розробки творчого учнівського проекту в старшій школі», а інший тандем цього ж технологічного напрямку, студентки Антоніна Свиридюк і Анастасія Тимощук аргументували «Актуальність навчання учнів технології «Вишивка бісером»».

Над проблемою «Дитиноцентризм як основа сучасної освіти» працювали науковці –члени другої студії (модератор – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри Оксана Швець). Питання методики «Виховання у школярів потреби до щоденних занять фізичними вправами» привернули увагу викладача кафедри теорії та методики фізичного виховання  Галину Кедрич і студента другого курсу спеціальності «Фізичне виховання» Юрія Ванярха, а старший викладач цієї ж кафедри Василь Довгаль і асистент Сергій Сиротюк спільно із третьокурсницею цієї ж спеціальності Надією Лесніковою досліджували «Проблему підготовки учнів до самостійних занять фізичними вправами». Магістрантка Київського національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова Марія Дячук висвітлювала «Поняття про нескладні досліди та їхні види у закладах дошкільної освіти». Студентка спеціальності «Трудове навчання і технології» Марія Козла говорила про методику «Використання картин Олега Шупляка у національно-патріотичному вихованні учнів». Цю тематику продовжила її колега-однокурсниця Христина Котик у науковій розвідці «Національно-патріотичне виховання на уроках трудового навчання». «Методикою формування ключових компетенцій здобувачів професійно-технічної освіти» зацікавилася магістрантка спеціальності «Трудове навчання та технології» Оксана Онук. Завтрашній учитель інформатики Валентина Шевчук інформувала про «Особливості шкільного курсу інформатики в Німеччині».

Змістом дискурсу на засідання третьої студії став «Природоцентризм як вимога часу». Обов’язки модератора були покладені на кандидата сільськогосподарських наук, доцента Олену Тригубу. Тріо молодих науковців у складі кандидата технічних наук, доцента Іванни Саланди, кандидатів педагогічних наук, доцента Віталія Цісарука та Ірини Цісарук вивчали «Впровадження методів STEM-освіти в освітній простір Нової української школи». Доцент Олена Тригуба спільно із магістранткою Вікторією Мацидін характеризували «Еколого-просвітницьку діяльність у природоохоронних установах Кременеччини», а кандидат біологічних наук Оксана Гурська спільно зі студенткою четвертого курсу спеціальності «Біологія та здоров’я людини» Іриною Копитчак – «Формування пізнавальних інтересів в учнів на уроках біології з екологічним змістом». «Сотери як засіб ознайомлення дітей дошкільного віку з довкіллям» привернули увагу кандидата педагогічних наук, доцента кафедри Оксани Швець і студентки спеціальності «Дошкільна освіта» Адріани Маджари. «Система стандартів у галузі природокористування та охорони навколишнього середовища» склала зміст наукової розвідки студента четвертого курсу спеціальності «Біологія та здоров’я людини» Святослава Бочкова, а процес «Використання креативних технологій з метою формування здоров’язбережувальної компетентності школярів» стало предметом виступу його однокурсниці Анастасії Мазур. Студентка спеціальності «Соціальна робота» Ірина Дмитренко звернулася до актуальної і гострої проблеми вияснення причин, суті та наслідків такого кризового явища як «Молодіжне безробіття в Україні».

За матеріалами науково-практичної конференції «Поняття центру як науковий феномен», що проходила в рамках VII щорічної програми «KREMENETS SCIENСE: OPEN AIR, або Наука в кросівках» буде опубліковано однойменний збірник наукових праць молодих науковців академії – науково-педагогічних працівників, магістрантів, студентів.

 
Анонси
Галерея
8
88
На даний момент 270 гостей на сайті