ЗАПОЧАТКОВАНО НАУКОВУ ТРАДИЦІЮ

Студенти Кременецького педагогічного коледжу за прикладом своїх старших колег – студентів педагогічного інституту – провели І студентську науково-практичну конференцію ”UniВерсум: крок у майбутнє“ . Вітаючи учасників конференції, директор педагогічного коледжу, кандидат технічних наук Н.В.Бабій наголосила на важливості перших науково-пошукових кроків майбутнього педагога, охарактеризувала особливості та підкреслила значення навиків дослідницької роботи у професійному становленні вчителя.

Пленарне засідання конференції вів її ініціатор та один з основних організаторів, голова циклової комісії гуманітарних дисциплін Р.О.Дубровський. Логічно, що перша доповідь була приурочена 200-річю Великого Кобзаря: тему ”Художнє зображення сну і марень як засіб образотворення в поезіях Т.Г.Шевченка“ розкрила студентка ІІІ курсу спеціальності ”Музичне виховання“ Ірина Ворона. Наукове повідомлення ”Психологічний портрет бешкетника в дитячому оповіданні В.Винниченка ”Федько-халамидник“ зробила Олеся Хома (32-Дк), яка, крім цього, виконувала обов’язки секретаря пленарного засідання. Четвертокурсниця спеціальності ”Дошкільне виховання“ Наталія Гуменюк висвітлила фахову тему ”Використання педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського у моральному вихованні дітей“. Цим же шляхом пішли її колеги Іванна Подкович (41-ТОк) з дослідженням ”Роль переддипломної практики у підготовці вчителів трудового навчання“, Марія Іващук (41-Мк) з проблемою ”Формування національної самосвідомості учнів початкової школи засобами народних дум“, а також Іванна Іванюк (41-Фк) з повідомленням ”Сучасні види спорту“.

Ювілейну Шевченківську тематику  ”Постать Тараса Шевченка у культурному просторі України“ вивчали члени першої секції (керівник – В.М.Желізняк, секретар Світлана Кічата). За цією тематикою виступили Юлія Гусарук (11-Мк), яка розкрила ”Вплив постаті Тараса Шевченка на революційні події 1917 – 1920 рр.“, Юлія Перепелюк (22-Дк), котра аналізувала ”Художнє відображення трагічної долі дітей-сиріт у поезії Т.Г.Шевченка“, Галина Бондарчук (32-Дк), що показала ”Ономаністичні лексичні одиниці у творчості Т.Г.Шевченка (на матеріалі поем ”Катерина“ та ”Гайдамаки“)“, а також Микола Комінярський (31-Мк), запропонувавши власне дослідження ”Сатира у творчості Тараса Шевченка“. Доповіддю ”Педагогічні погляди Тараса Шевченка“ Павло Старух (31-Рк) заклав професійний контекст у дослідження секційної тематики. Її розгорнули у своїх виступах студентка спеціальності ”Музичне виховання“ Світлана Кічата (”Рецепція вокально-хорової музики у творчості Тараса Шевченка“), майбутні вчителі образотворчого мистецтва Андрій Дубас (”Малярська та графічна спадщина Тараса Шевченка“), Мирослава Рубік і Мар’яна Пащук (”Шевченко-маляр: подорож на ”прекрасну Волинь“), яких підтримали Світлана Бойко і Марія Черинда у розвідці професійно-краєзнавчого характеру ”Подорож Тараса Шевченка до Почаєва“.

Гуманітарну проблематику ”Мова, література й історія у формуванні духовності людини“ обрали члени другої секції (керівник – Л.В.Рац, секретар Марія Іващук). Вони насамперед звернулися до багатства української літературної класики. Юлія Бондарчук (42-Дк) аналізувала ”Психологічні аспекти художньої рефлексії образу дитини у повісті Івана Нечуй-Левицького ”Кайдашева сім’я“. Її колега Ірина Лесик розкрила тему ”Гуманістика у поезії Ліни Костенко: стилістичний аспект“  , а Ірина Нецюк (31-Дк) – ”Образ мачухи в оповіданні Бориса Грінченка ”Каторжна“: мовно-стильовий аспект“. На мовно-краєзнавчу тематику спрямувала свою увагу Софія Шандрук (41-Дк) у дослідженні ”Відонімні українські прізвища в антропонімії Збаражчини“. В той же час Марію Міньковську (42-Дк) привабила одна із проблем зарубіжної літератури, що вона продемонструвала розкриттям теми ”Образ жінки у романі Оскара Уайльда ”Портрет Доріана Грея“.

Третя секція (керівник – О.В.Цимбалюк, секретар Лілія Сапожник) спрямувалася на ”Психолого-педагогічні проблеми формування особистості“. В цьому напрямі працювали четвертокурсники Інна Ісаєнко (”Формування образу ”Я“ в дошкільному віці“) і Лілія Сапожник (”Педагогічні погляди К.Ушинського і С.Русової“). Третьокурсники Оксана Драган і Тетяна Романів вивчали конкретні методичні питання: ”Підготовка сучасного валеологічно орієнтованого педагогічного працівника“ і ”Фізичне виховання дітей з особливими потребами“. Оксана Шульгай (11-ТОк) зупинилась на такій важливій темі, як ”Культура педагогічного спілкування“.

Актуальні проблеми сучасного технологізованого суспільства лягли в основу дискусії на засіданні четвертої секції (керівник – М.А.Ромашевська, секретар Марія Білосевич), внаслідок чого темою розмови стали ”Природничо-технологічні аспекти суспільного розвитку“, розглянуті членами секції у культурно-педагогічному контексті. Краєзнавчий акцент у своїх виступах зробили другокурсниці Наталія Гондз і Людмила Лукіян (”Природодослідники Кременеччини“), третьокурсники Антон Сивульський і Юрій Шкурник (”М.П.Кравчук – гордість української математики“), першокурсники Іван Сохацький, Максим Паращук (”Борщівник як адвентивний небезпечний вид“), а також Тетяна Любінська (”Організація екологічних стежок околицями міста Кременця для студентів та учнів“). Остання тема стала своєрідним переходом до педагогічної проблематики, яку розгорнули Марія Білосевич (31-ТОк) у доповіді ”Інтерактивні технології на уроках трудового навчання“, Федір Василюк (21-ТОк) і Мар’ян Трифонюк (31-ТОк) – дослідженням ”Використання інформаційних технологій у роботі вчителя креслення“ та другокурсники Назарій Гикавий і Олег Кондратюк – у методичному повідомленні ”Застосування програми ”Компас 3D“ на уроках трудового навчання“.

У секцію № 5 (керівник – І.О.Олійник, секретар Інна Нукало) за темою ”Фізична культура і спорт як невід’ємний елемент загальної культури особистості“ об’єдналися студенти четвертого курсу спеціальності ”Фізичне виховання“. У своїх доповідях вони виявили конкретний методичний підхід до висвітлення заявленої тематики: ”Формування культури здоров’я студентської молоді“ (Віталій Ткаченко), ”Диференційований підхід у фізичному вихованні школярів“ (Інна Нукало), ”Особливості прояву психічної надійності спортсмена в залежності від стану нервової системи“ (Володимир Жабчик) і ”Рухливі ігри як один із засобів формування інтересу молодших школярів до занять фізичною культурою“ (Лариса Яворська).

Члени шостої секції (керівник – Н.Є.Бондаренко, секретар Галина Попівчак) вивчали тему ”Мистецтво як чинник етнозбереження та націєтворення“. Загальнотеоретичний підхід до її розкриття виявила Галина Попівчак (41-Мк) у доповіді ”Джерело світлої духовності“, конкретно історичний – її однокурсниця Марія Іващук – у дослідженні ”Володимир Луців – діяч української діаспори“. Інші доповідачі підійшли до проблематики конкретно методично: ”Використання творчості П.І.Чайковського у духовному розвитку молодших школярів“ (Павло Яловський, 41-Мк), ”Особливості використання наочності на уроках образотворчого мистецтва“ (Юлія Корнійчук, 41-Рк) і ”Символіка й обрядове застосування українських вишитих рушників“ (Вікторія Юрчук, 31-ТОк).

За матеріалами студентської науково-практичної конференції підготовлено І випуск збірника студентських наукових праць ”UniВерсум“.

 
Анонси
Галерея
foto 11
foto 11foto 11
На даний момент 519 гостей на сайті