ЮНІ НАУКОВЦІ ПРО ГЕНДЕРНЕ ВИХОВАННЯ
В альманасі Криворізького національного університету ”Педагогічне Криворіжжя“ опубліковані матеріали навчально-методичного семінару ”Гендерне виховання в сучасній школі“. У розділі ”Гендерне виховання учнівської молоді: здобутий досвід і невирішені проблеми“ поряд із аналітичними дослідженнями науковців ВНЗ, педагогів-практиків ЗОШ вміщено наукові розвідки студентів нашого інституту. Студентка спеціальності ”Соціальна педагогіка“ Тетяна Дідук представила тему ”Гендерний підхід у питанні аутизму“, де робить висновок про актуальність проблеми дослідження раннього дитячого аутизму, її детальнішого вивчення, зокрема етіології аутизму, а також розробки методики роботи з дітьми, хворими на аутизм, бо кожна дитина є індивідуальністю, відтак всякий випадок аутизму є унікальним. Її колега Наталія Михалевич виясняє ”Роль соціального гувернера в гендерному вихованні дітей дошкільного віку сталого розвитку“. Вона наголошує, що гувернерство як педагогічне явище сформувалося з необхідності виховання яскравої неординарної особистості, котра відповідала б потребам суспільства.Розпочинати гендерне виховання необхідно з раннього дитинства, де вирішальна роль належить гувернерам як домашнім вихователям, які під час постійного спілкування з дитиною мають змогу своєчасно і з урахуванням її індивідуальних особливостей здійснювати необхідний виховний вплив гендерного змісту. |
Розділ ”Можливості розвитку гендерного орієнтованого навчання та виховання“ містить статтю студента факультету іноземних мов Івана Прокіпчука ”Гендерні особливості дітей-вундеркіндів в аспекті психологічного нонконформізму“. Автор наголошує, що одним зі способів утвердження вундеркінда у соціумі є нонконформізм як неприйняття пануючих традиційних поглядів. Саме тому творча ментальність вундеркінда може бути незрозумілою для широкого загалу. Це породжує проблему, що потребує вирішення у контексті потреб суспільства в епоху глобальної міжкультурної комунікації. Основа такого вирішення – врахування факту, що вундеркінд функціонує у суспільстві як суб’єктивний феномен обдарованої особистості, котра формує власний світ і не обмежує себе в уявленнях аж до рівня фантазії та ідей, малодоступних іншим членам соціуму.
Наукове керівництво дослідницькою роботою наших студентів здійснювала кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної та соціальної педагогіки Л.М.Кравець.