ВИСТАВКА ІКОНОПИСУ

В Галереї довоєнної фотографії 1930 – 39 років Кременецької гуманітарно-педагогічної академії ім.Тараса Шевченка проходила виставка ікон, написаних під час ІV Міжнародного пленеру іконопису на Волині. Ініціаторами мистецької імпрези виступили Генеральне Консульство Республіки Польща в Луцьку, Волинська організація Національної спілки художників України, Державний історико-культурний заповідник м.Дубна (Рівненщина) і наша академія. Виставка організована під патронатом Генерального Консула Республіки Польща в Луцьку Беати Бживчи та ректора академії, професора Афанасія Ломаковича.

На відкритті виставки виступили Консул Республіки Польща в Луцьку Кшиштоф Савицькі, голова правління Волинської організації Національної спілки художників України Володимир Марчук, директор Державного історико-культурного заповідника м.Дубна Леонід Кічатий.

Відвідувачі цього незвичайного мистецького вернісажу – працівники і студенти академії, інших навчальних і культосвітніх закладів, громадськості Кременця, члени місцевих мистецьких гуртів ”Гладущик“, ”Палітра“, ”Натхнення“ – мали змогу оглянути більше чотирьох десятків іконописних робіт 19 українських і 10 польських іконописців. Особливу увагу відвідувачів привернули іконописні полотна колишнього тернополянина, завідувача кафедри сакрального мистецтва Львівської національної академії мистецтв, народного художника України, професора Романа Василика ”Богородиця Почаївська“ і ”Богородиця Ченстоховська“, польської мисткині Йоанни Забагло ”Неопалима Купина“, чернівчанки Оксани Драчківської ”Богородиця з Дитям“ і ”Замилування“, киянина  Артема Копайгоренка ”Богородиця“, іконописця з Польщі Анни Макаць ”Свята Анна“, студенток Львівської національної академії мистецтв Ольги Мороз ”Богородиця з Дитям на троні“ і ”Благовіщення“ та Ольги Поломаної ”Богородиця – Втілення“, лучан Віктора Швеця ”Несподівана Радість“ і Сергія Радкевича ”Спас Нерукотворний“, доктора кафедри україністики Варшавського університету Катажини Якубовської ”Богородиця з Дитятком“.

Вразили своєю оригінальністю та символізмом і викликали творчі дискусії іконописні образи варшавського художника Томаша Авдзейчика ”Святі Небесного Двору“ і ”Причащання святих“, львів’ян Арсена Берези ”Різдво Христове“ й ”Оплакування Христа“ та Іванки Демчук ”Благовіщення“ і ”Оплакування“, лучанки Софії Дорошенко ”Праматір Єва“ і ”Замилування“, тернополянки Марії Іванюти ”Праматір Єва“ і ”Страждальна Мати“, власника майстерні іконопису польського міста Ополє Губерта Кампа ”Багато ликів – одне серце“ і митця з Кракова Алєксандра Маєрскі ”Ісус Милосердний“.

Традиційні міжнародні пленери з іконопису – яскравий приклад багаторічної співпраці неурядових організацій та установ України і Польщі, а метою пленерів і циклів виставок є здійснення духовного діалогу між художниками, котрі сповідують як східне, так і західне християнство. В основі ідеї міжнародних пленерів з іконопису лежить необхідність українсько-польського творчого діалогу у сфері сакрального мистецтва, знайомство з релігійним контекстом візантійського і римського іконопису, культурним взаємопроникненням духовних впливів Сходу і Заходу.

Практичні питання формування мистецького вернісажу, організації церемонії відкриття виставки вирішували проректор з виховної роботи Микола Сиротюк, мистецтвознавець Дмитро Синенький і його колеги з кафедри образотворчого мистецтва і методики його викладання.

 
Галерея
Педагогічна практика в літніх оздоровчих таборах
Педагогічна практика в літніх оздоровчих таборахПедагогічна практика в літніх оздоровчих таборах
На даний момент 192 гостей на сайті